Lediga jobb
- Jobb
- Contact Nurse – visstidsanställning på timmar
Contact Nurse – visstidsanställning på timmar
Falck Sverige ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
0 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Falck Global Assistance helps travelers abroad. We assist both insurance companies and companies with holidaymakers, business travellers and expatriate employees. Our core competencies are medical assistance, travel assistance and claims handling, all of which are services that are handled at our 24/7 emergency Response Centers around the world.
Är du en erfaren specialistsjuksköterska med erfarenhet från resor eller tidigare utlandstjänstgöring? Låter det givande att få varva ditt kliniska arbete hos en ledande global Hälsokoncern? Nu söker Falck en kontaktsjuksköterska till Falck Global Assistance Medicinska Team i Stockholm!
Som Contact Nurse på Falck Global Assistance består dina arbetsuppgifter huvudsakligen av att hantera medicinska ärenden över hela världen. Rådgivning och bedömning när människor drabbats av olycka eller sjukdom under resan eller utlandstjänstgöringen kommer vara primära arbetsuppgifter.
Det medicinska teamet består av kontaktläkare och kontaktsjuksköterskor som huvudsakligen gör bedömningar i sjuk- och olycksfall utomlands och ledsagande läkare och sköterskor som hämtar hem patienter i de fall en medicinsk ledsagare behövs under hemtransport. Kontaktsköterskorna är en viktig länk mellan patient, assistanskoordinator och läkare. Rollen präglas av ett samarbete mellan alla dessa aktörer.
Arbetsuppgifterna består av:
• Assistans av kunder med vårdbehov i utlandet eller i behov av evakuering alt. hemtransport
• Värdering av sjukdomsförlopp och behandlingsplaner i samråd med våra läkare
• Kommunikation med sjukvårdspersonal, kunder och anhöriga i utlandet
• Utifrån kompetens deltagande i aktuella projekt
• Bedöma rimligheten i fakturor från sjukhus och kliniker utomlands
• Överrapportering av hemtransporterade patienter till mottagande sjukhus
• Samarbeta med Assistanskoordinatorerna rörande patienter i pågående ärenden
Vi söker dig som är:
• Legitimerad sjuksköterska med 5-10 års erfarenhet inom lämplig specialitet
• God erfarenhet från resor eller tidigare utlandstjänstgöring
• Erfarenhet av kundservice/försäkring/rådgivning är en fördel
• Du talar och skriver korrekt svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande
• Du är van att arbeta med IT inklusive Microsoft Office
Som person
• är du ansvarstagande och trygg i din yrkesroll med förmåga att kunna fatta snabba beslut och agera under tryck och samtidigt prioritera ärenden i stunder med hög arbetsbelastning
• du anpassar dig lätt och snabbt till förändrade förhållanden och arbetstempo och hanterar stressiga situationer med lugn och professionalism
• är du bra på att samarbeta, prestigelös och drivs av att leverera kvalitativ vård
• är du lyhörd och duktig på att kommunicera och bemöter kollegor, patienter, anhöriga och samverkanspartners på ett respektfullt och förtroendeingivande sätt
• har du helhetsförståelse och bidrar proaktivt till utvecklingen av våra tjänster
• känner du igen dig i våra Winning Behaviours:
• Vi bryr oss om
• Vi bygger förtroende
• Tillsammans skapar vi mervärde
Vi erbjuder dig:
• Ett stimulerande arbete i ett medicinskt team där du gör skillnad på riktigt för människor som är i behov av assistans
• Att bli en del av ett världsledande bolag inom Rese- och skadeassistans där innovation och hög kompetens står i fokus.
• Ett arbete i en internationell koncern med kontor i bla Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Turkiet, Thailand och USA, med samhällsnyttiga ägare som aktivt stödjer forskning inom Health and Life Sciences.
• En arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen
Övrigt:
Tjänsten är en visstidsanställning på timmar efter verksamhetens behov. Vi söker personer som vill varva sitt engagemang för oss med sitt kliniska arbete på sjukhus. Vårt behov varierar över året. Schema läggs i samarbete med dina närmaste kollegor med 1-2 månaders framförhållning. Engagemanget varierar mellan 30% och 100%.
Arbetsplatsen är belägen i Hammarby Sjöstad i Stockholm.
Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Team Manager Rikard Koskitalo ([email protected] eller +46 735 45 42 41)
Välkommen med din ansökan senast 2024-12-17. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.
Är du en erfaren specialistsjuksköterska med erfarenhet från resor eller tidigare utlandstjänstgöring? Låter det givande att få varva ditt kliniska arbete hos en ledande global Hälsokoncern? Nu söker Falck en kontaktsjuksköterska till Falck Global Assistance Medicinska Team i Stockholm!
Som Contact Nurse på Falck Global Assistance består dina arbetsuppgifter huvudsakligen av att hantera medicinska ärenden över hela världen. Rådgivning och bedömning när människor drabbats av olycka eller sjukdom under resan eller utlandstjänstgöringen kommer vara primära arbetsuppgifter.
Det medicinska teamet består av kontaktläkare och kontaktsjuksköterskor som huvudsakligen gör bedömningar i sjuk- och olycksfall utomlands och ledsagande läkare och sköterskor som hämtar hem patienter i de fall en medicinsk ledsagare behövs under hemtransport. Kontaktsköterskorna är en viktig länk mellan patient, assistanskoordinator och läkare. Rollen präglas av ett samarbete mellan alla dessa aktörer.
Arbetsuppgifterna består av:
• Assistans av kunder med vårdbehov i utlandet eller i behov av evakuering alt. hemtransport
• Värdering av sjukdomsförlopp och behandlingsplaner i samråd med våra läkare
• Kommunikation med sjukvårdspersonal, kunder och anhöriga i utlandet
• Utifrån kompetens deltagande i aktuella projekt
• Bedöma rimligheten i fakturor från sjukhus och kliniker utomlands
• Överrapportering av hemtransporterade patienter till mottagande sjukhus
• Samarbeta med Assistanskoordinatorerna rörande patienter i pågående ärenden
Vi söker dig som är:
• Legitimerad sjuksköterska med 5-10 års erfarenhet inom lämplig specialitet
• God erfarenhet från resor eller tidigare utlandstjänstgöring
• Erfarenhet av kundservice/försäkring/rådgivning är en fördel
• Du talar och skriver korrekt svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande
• Du är van att arbeta med IT inklusive Microsoft Office
Som person
• är du ansvarstagande och trygg i din yrkesroll med förmåga att kunna fatta snabba beslut och agera under tryck och samtidigt prioritera ärenden i stunder med hög arbetsbelastning
• du anpassar dig lätt och snabbt till förändrade förhållanden och arbetstempo och hanterar stressiga situationer med lugn och professionalism
• är du bra på att samarbeta, prestigelös och drivs av att leverera kvalitativ vård
• är du lyhörd och duktig på att kommunicera och bemöter kollegor, patienter, anhöriga och samverkanspartners på ett respektfullt och förtroendeingivande sätt
• har du helhetsförståelse och bidrar proaktivt till utvecklingen av våra tjänster
• känner du igen dig i våra Winning Behaviours:
• Vi bryr oss om
• Vi bygger förtroende
• Tillsammans skapar vi mervärde
Vi erbjuder dig:
• Ett stimulerande arbete i ett medicinskt team där du gör skillnad på riktigt för människor som är i behov av assistans
• Att bli en del av ett världsledande bolag inom Rese- och skadeassistans där innovation och hög kompetens står i fokus.
• Ett arbete i en internationell koncern med kontor i bla Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Turkiet, Thailand och USA, med samhällsnyttiga ägare som aktivt stödjer forskning inom Health and Life Sciences.
• En arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen
Övrigt:
Tjänsten är en visstidsanställning på timmar efter verksamhetens behov. Vi söker personer som vill varva sitt engagemang för oss med sitt kliniska arbete på sjukhus. Vårt behov varierar över året. Schema läggs i samarbete med dina närmaste kollegor med 1-2 månaders framförhållning. Engagemanget varierar mellan 30% och 100%.
Arbetsplatsen är belägen i Hammarby Sjöstad i Stockholm.
Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Team Manager Rikard Koskitalo ([email protected] eller +46 735 45 42 41)
Välkommen med din ansökan senast 2024-12-17. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela nu
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Circle K Detaljist AB
-
Recnet
-
Recnet
-
NXT Interim Stockholm AB
-
KALLHÄLLS NYA VÅRDCENTRAL
Senaste artiklarna
-
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26
Läs även gärna mer om